آموزش، سرمایهگذاری برای نسل آتی است که هدف آن، توسعه منابع انسانی میباشد. در این راستا، پیشرفت و توسعه سازمانها و مؤسسات، در گرو ارتقای سطح دانش، بینش و مهارتهای منابع انسانی است؛ از این رو، پژوهش حاضر با هدف تحلیل شکاف مهارتهای عمومی و تخصصی کارشناسان مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران انجام شده است. روش این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری، کلیه کارشناسان مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران هستند که تعداد آنها 227 نفر میباشد که با استفاده از فرمول نمونهگیری کوکران، 143 نفر انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه محققساخته 63 سؤالی، استفاده شد. جهت تعیین روایی، از روش روایی محتوا و برای تعیین پایایی، از روش آلفای کرونباخ استفاده شد که میزان آن برابر با 82/0 بود. به منظور تجزیه و تحلیل آماری دادهها، از روشهای آماری توصیفی و استنباطی استفاده شد. نتایج پژوهش حاکی از آن بود که 1- وضعیت موجود نیازهای آموزشی در حد متوسط و وضعیت مطلوب نیازهای آموزشی در حد بالا ارزیابی شد 2- بین وضعیت موجود و مطلوب نیازهای آموزشی (عمومی و تخصصی) تفاوت معناداری وجود داشت. 3- اولویتبندی مهارتهای عمومی کارشناسان مالی و اقتصادی شهرداری تهران (شکاف آموزشهای عمومی) به ترتیب شامل: آمار، آیین نگارش، ارتباطات، مدیریت و برنامهریزی و رایانه است. 4- اولویتبندی مهارتهای تخصصی کارشناسان مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، (شکاف مهارتهای تخصصی) به ترتیب شامل: حسابداری، مالی شرکتی و سرمایهگذاری میباشد.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |