Mohammadifar Y, Rousta A, Gharehche M, Hamidizadeh M. The Necessities and Consequences of City Branding and Emphasizing the Economy of Urban Tourism. IUESA 2018; 6 (21) :51-65
URL:
http://iueam.ir/article-1-851-fa.html
محمدیفر یوسف، روستا احمد، قرهچه منیژه، حمیدیزاده محمدرضا. ضرورتها و پیامدهای برندیابی برای شهرهای کشور با تأکید بر حوزه اقتصاد گردشگری شهری. فصلنامه علمی-پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری. 1396; 6 (21) :51-65
URL: http://iueam.ir/article-1-851-fa.html
1- دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران ، yosefmohamadifar@gmail.com
2- دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
چکیده: (5419 مشاهده)
امروزه برندیابی شهری در ساختارهای فضایی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهرها برای ایجاد توسعه پایدار، اهمیت زیادی دارد، اما این امر به دلایل مختلفی، کمتر مورد استفاده قرار گرفته است. این مقاله، به بحث در خصوص شناسایی شرایط علّی برندیابی شهری و تحلیل پیامدها و تأثیرات آن، در دو فاز کیفی و کمّی پرداخته است. مدل مستخرج براساس روش تحقیق کیفی نظریه برخاسته از داده، با روش نمونهگیری نظری صورت گرفته و در فاز کمّی نیز پیامدهای برندیابی شهری براساس روش همبستگی، بررسی شدند. نتایج این مطالعه نشان دادند که از یکسو، برندیابی شهری بهعنوان متغیر پیشبین برای ایجاد تصویری مطلوب و همچنین بر سطح رضایت شهروندان ساکن بهعنوان متغیرهای ملاک، تأثیرگذار است و از سوی دیگر، رضایت شهروندان ساکن بر سطح رضایت مخاطبان از جمله گردشگران، تأثیر مستقیم و معناداری دارد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1394/12/17 | پذیرش: 1395/2/15 | انتشار: 1396/12/9 | انتشار الکترونیک: 1396/12/9