Ranjbarian B, Khazaei Poul J. A Model for Indicating the Effects of Marketing Structures of Urban Management on Behavioral Inclinations to Urban Tourist Destinations. IUESA 2013; 1 (3) :57-73
URL:
http://iueam.ir/article-1-40-fa.html
رنجبریان بهرام، خزائی پول جواد. توسعه مدلی جهت تبیین تأثیر سازههای بازاریابی مدیریت شهری بر تمایلات رفتاری نسبت به مقاصد گردشگری شهری. فصلنامه علمی-پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری. 1392; 1 (3) :57-73
URL: http://iueam.ir/article-1-40-fa.html
1- دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
2- گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
چکیده: (13946 مشاهده)
آگاهی از چگونگی استنباط گردشگران درباره کیفیت ادراک شده، ارزش ادراک شده و درگیری ذهنی، همچنین سطح رضایتمندی و در نتیجه تمایلات رفتاری نسبت به بازدید از مقصد گردشگری، برای بازاریابی و مدیریت موفق مقصد بسیار حیاتی است. هدف از این پژوهش کشف روابط بین این متغیرها با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش، گردشگرانی هستند که در بازه زمانی بهار و تابستان سال 1391 به شهر نوشهر مسافرت داشتهاند. تعداد 456 گردشگر به روش نمونهگیری تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. به منظور سنجش فرضیههای پژوهش و با استفاده از نتایج تحلیل مسیر مشخص شد که ادراک گردشگران از کیفیت، ارزش و سطح درگیری ذهنی نسبت به مقصد گردشگری، رضایتمندی آنان را تحت تأثیر قرار میدهد؛ همچنین این امر بر سطح تمایل گردشگران به بازدید مجدد از آن مقصد به طور مثبتی تأثیر میگذارد. یافتههای این پژوهش منجر به درک بهتری از مکانیسمهای رفتاری میشود که مبنای قابل قبولی برای حفظ و افزایش بازدید گردشگران از یک مقصد گردشگری شهری به شمار میرود.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1392/3/12 | پذیرش: 1392/5/5 | انتشار: 1392/6/31 | انتشار الکترونیک: 1392/6/31