دانش و دانش محوری یکی از بارزترین ویژگی سازمان های امروزی، به ویژه سازمان های یادگیرنده است. سازمان های یادگیرنده سازمان هایی هستند که توان خلق دانش جدید در آنها بسیار بالا بوده و روحیه هم افزایی و دانش محوری جمعی در آنها بیشتر است. از آنجای یکه دانش یک پدیده و فرآیند اجتماعی بوده و هیچکس نمیتواند مسؤلیت کلی آن را بر عهده بگیرد. علی رغم اقبال زیاد جامعه علمی در سایر کشورها با وجود جستجو و بررسی های گسترده پژوهش گر در انواع پایگاه های اطلاعاتی خارجی و داخلی ، مطالعه نظری و یا میدانی منتشر و یا پژوهش اکتشافی در این حوزه برای تبیین موضوع پژوهش صورت نگرفته و پژوهش های کنونی محتوای مدل طراحی مدیریت دانش رصد اطلاعات شهری در شهرهای هوشمند را برمبنای یافته های پژوهش صورت داده است. این تحقیق تلاش دارد مبنایی مناسب برای پژوهش های آتی کشور در این حوزه باشد و به پدیده شکاف نظری عملی و عوامل وابسته به آن در اقدامات شهرداری قزوین بپردازد. بنابراین در این تحقیق طراحی مدل مدیریت دانش رصد اطلاعات شهری در شهرهای هوشمند نقش مهمی ایفا می کند که این خود هم به ایده هایی که مدیران بیان می کنند جنبه کاربردی می دهد تا بتوانند از مزایای شهری هوشمند استفاده نمایند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1403/5/20 | پذیرش: 1403/2/10 | انتشار: 1403/2/10 | انتشار الکترونیک: 1403/2/10