کسب و کارهای کوچک و متوسط نقش مهمی را در اقتصاد کشورها ایفا کرده و میتوان گفت که اکثریت کسب و کارها را این گونه مشاغل تشکیل میدهند. پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش بازاریابی دیجیتال و مسئولیت اجتماعی شرکت بر اقتصاد شهری در کسب و کارهای کوچک و متوسط میباشد. لـذا ایـن پـژوهش از نظـر هدف، از نوع تحقیقات کاربردی است. و از جهت دیگر تحقیق حاضر از نظر نحوه گـردآوری و تجزیـه و تحلیـل دادههـا از نـوع توصـیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کارکنان و مدیران کسب و کارهای کوچک و متوسط در شهر تهران است. با توجه به فرمول کوکران برای حجم جامعه نامعلوم تعداد نمونه 384 نفر به دست آمد. روش نمونهگیری در این تحقیق، از نمونهگیری غیر احتمالی در دسترس میباشد. بهمنظور سنجش متغیر اقتصاد شهری از پرسشنامه محقق ساخته و همچنین جهت سنجش متغیرهای بازاریابی دیجیتال و مسئولیت اجتماعی از پرسشنامه استاندارد استفاده شده است. برای آزمون فرضیهها از روش مدل معادلات ساختاری و در بستر نرم افزارهای آماریsmart pls و Spssبهره گرفته شد. طبق تحقیق انجام گرفته یافتهها گواهی از اثرات مثبت و معنادار بازاریابی دیجیتال و مسئولیت اجتماعی سازمان بر اقتصاد شهری دارد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1403/5/20 | پذیرش: 1403/2/10 | انتشار: 1403/2/10 | انتشار الکترونیک: 1403/2/10