دوره 12، شماره 45 - ( زمستان 1402 )                   جلد 12 شماره 45 صفحات 184-163 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

رجبی پاپکیادهی معصومه، منصوری هادی، مسرور نیکا، محمدیان زهرا. بررسی عملکرد تیم و توسعه استارت‌آپ‌های دیجیتال بر ناپایداری‌های شهری با نقش میانجی نیروی انسانی مشتری‌مدار. فصلنامه علمی-پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری. 1402; 12 (45) :163-184

URL: http://iueam.ir/article-1-2098-fa.html


چکیده:   (368 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف بررسی عملکرد تیم و توسعه استارت‌آپ‌های دیجیتال بر ناپایداری های شهری با نقش میانجی نیروی انسانی مشتری‌مدار می‌باشد. لـذا ایـن پـژوهش از نظـر هدف، از نوع تحقیقات کاربردی است. و از جهت دیگر تحقیق حاضر از نظر نحوه گـردآوری و تجزیـه و تحلیـل داده‌هـا از نـوع توصـیفی- همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل شرکت‌های استارت‌آپ دیجیتال است. بدین منظور 160 استارت‌آپ دیجیتالی که در بخش علمی دانشگاه تهران ثبت شده بودند، به عنوان جامعه پژوهش مورد بررسی قرار گرفتند. بر اساس جدول مورگان، 113 استارت آپ با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شدند. سنجش متغیرهای عملکرد تیم، ناپایداری شهری و نیروی انسانی مشتری مدار از پرسشنامه استفاده شده است. برای رتبه‌بندی عامل‌ها از تاپسیس فازی در بستر نرم‌افزار اکسل استفاده شد و همین‌طور برای آزمون فرضیه‌ها از روش مدل معادلات ساختاری و در بستر نرم‌افزارهای آماریsmart pls  و  Spssبهره گرفته شد. طبق تحقیق انجام گرفته یافته‌ها گواهی از اثر معنادار عملکرد تیم بر ناپایداری شهری و نیروی انسانی مشتری مدار دارد و همینطور اثر نیروی منابع انسانی مشتری مدار بر ناپایداری شهری نیز معنادارشد. همچنین نتایج نشان می‌دهد که متغیر نیروی انسانی مشتری مدار رابطه بین عملکرد تیم بر ناپایداری شهری میانجی‌گری می‌کند.
پژوهش حاضر با هدف بررسی عملکرد تیم و توسعه استارت‌آپ‌های دیجیتال بر ناپایداری های شهری با نقش میانجی نیروی انسانی مشتری‌مدار می‌باشد. لـذا ایـن پـژوهش از نظـر هدف، از نوع تحقیقات کاربردی است. و از جهت دیگر تحقیق حاضر از نظر نحوه گـردآوری و تجزیـه و تحلیـل داده‌هـا از نـوع توصـیفی- همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل شرکت‌های استارت‌آپ دیجیتال است. بدین منظور 160 استارت‌آپ دیجیتالی که در بخش علمی دانشگاه تهران ثبت شده بودند، به عنوان جامعه پژوهش مورد بررسی قرار گرفتند. بر اساس جدول مورگان، 113 استارت آپ با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شدند. سنجش متغیرهای عملکرد تیم، ناپایداری شهری و نیروی انسانی مشتری مدار از پرسشنامه استفاده شده است. برای رتبه‌بندی عامل‌ها از تاپسیس فازی در بستر نرم‌افزار اکسل استفاده شد و همین‌طور برای آزمون فرضیه‌ها از روش مدل معادلات ساختاری و در بستر نرم‌افزارهای آماریsmart pls  و  Spssبهره گرفته شد. طبق تحقیق انجام گرفته یافته‌ها گواهی از اثر معنادار عملکرد تیم بر ناپایداری شهری و نیروی انسانی مشتری مدار دارد و همینطور اثر نیروی منابع انسانی مشتری مدار بر ناپایداری شهری نیز معنادارشد. همچنین نتایج نشان می‌دهد که متغیر نیروی انسانی مشتری مدار رابطه بین عملکرد تیم بر ناپایداری شهری میانجی‌گری می‌کند.
پژوهش حاضر با هدف بررسی عملکرد تیم و توسعه استارت‌آپ‌های دیجیتال بر ناپایداری های شهری با نقش میانجی نیروی انسانی مشتری‌مدار می‌باشد. لـذا ایـن پـژوهش از نظـر هدف، از نوع تحقیقات کاربردی است. و از جهت دیگر تحقیق حاضر از نظر نحوه گـردآوری و تجزیـه و تحلیـل داده‌هـا از نـوع توصـیفی- همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل شرکت‌های استارت‌آپ دیجیتال است. بدین منظور 160 استارت‌آپ دیجیتالی که در بخش علمی دانشگاه تهران ثبت شده بودند، به عنوان جامعه پژوهش مورد بررسی قرار گرفتند. بر اساس جدول مورگان، 113 استارت آپ با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شدند. سنجش متغیرهای عملکرد تیم، ناپایداری شهری و نیروی انسانی مشتری مدار از پرسشنامه استفاده شده است. برای رتبه‌بندی عامل‌ها از تاپسیس فازی در بستر نرم‌افزار اکسل استفاده شد و همین‌طور برای آزمون فرضیه‌ها از روش مدل معادلات ساختاری و در بستر نرم‌افزارهای آماریsmart pls  و  Spssبهره گرفته شد. طبق تحقیق انجام گرفته یافته‌ها گواهی از اثر معنادار عملکرد تیم بر ناپایداری شهری و نیروی انسانی مشتری مدار دارد و همینطور اثر نیروی منابع انسانی مشتری مدار بر ناپایداری شهری نیز معنادارشد. همچنین نتایج نشان می‌دهد که متغیر نیروی انسانی مشتری مدار رابطه بین عملکرد تیم بر ناپایداری شهری میانجی‌گری می‌کند.
متن کامل [PDF 1429 kb]   (228 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1403/4/30 | پذیرش: 1402/12/10 | انتشار: 1402/12/10 | انتشار الکترونیک: 1402/12/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

این فصل نامه دارای درجه علمی - پژوهشی مصوب به شماره مجوز ۳/۵۷۸۸۱۰  از وزارت علوم ،تحقیقات فناوری است .
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه علمی اقتصاد و مدیریت شهری می باشد.

استفاده از مطالب ارایه شده در این پایگاه با ذکر منبع آزاد می باشد.