پژوهش حاضر با هدف بررسی عملکرد تیم و توسعه استارتآپهای دیجیتال بر ناپایداری های شهری با نقش میانجی نیروی انسانی مشتریمدار میباشد. لـذا ایـن پـژوهش از نظـر هدف، از نوع تحقیقات کاربردی است. و از جهت دیگر تحقیق حاضر از نظر نحوه گـردآوری و تجزیـه و تحلیـل دادههـا از نـوع توصـیفی- همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل شرکتهای استارتآپ دیجیتال است. بدین منظور 160 استارتآپ دیجیتالی که در بخش علمی دانشگاه تهران ثبت شده بودند، به عنوان جامعه پژوهش مورد بررسی قرار گرفتند. بر اساس جدول مورگان، 113 استارت آپ با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شدند. سنجش متغیرهای عملکرد تیم، ناپایداری شهری و نیروی انسانی مشتری مدار از پرسشنامه استفاده شده است. برای رتبهبندی عاملها از تاپسیس فازی در بستر نرمافزار اکسل استفاده شد و همینطور برای آزمون فرضیهها از روش مدل معادلات ساختاری و در بستر نرمافزارهای آماریsmart pls و Spssبهره گرفته شد. طبق تحقیق انجام گرفته یافتهها گواهی از اثر معنادار عملکرد تیم بر ناپایداری شهری و نیروی انسانی مشتری مدار دارد و همینطور اثر نیروی منابع انسانی مشتری مدار بر ناپایداری شهری نیز معنادارشد. همچنین نتایج نشان میدهد که متغیر نیروی انسانی مشتری مدار رابطه بین عملکرد تیم بر ناپایداری شهری میانجیگری میکند.
پژوهش حاضر با هدف بررسی عملکرد تیم و توسعه استارتآپهای دیجیتال بر ناپایداری های شهری با نقش میانجی نیروی انسانی مشتریمدار میباشد. لـذا ایـن پـژوهش از نظـر هدف، از نوع تحقیقات کاربردی است. و از جهت دیگر تحقیق حاضر از نظر نحوه گـردآوری و تجزیـه و تحلیـل دادههـا از نـوع توصـیفی- همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل شرکتهای استارتآپ دیجیتال است. بدین منظور 160 استارتآپ دیجیتالی که در بخش علمی دانشگاه تهران ثبت شده بودند، به عنوان جامعه پژوهش مورد بررسی قرار گرفتند. بر اساس جدول مورگان، 113 استارت آپ با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شدند. سنجش متغیرهای عملکرد تیم، ناپایداری شهری و نیروی انسانی مشتری مدار از پرسشنامه استفاده شده است. برای رتبهبندی عاملها از تاپسیس فازی در بستر نرمافزار اکسل استفاده شد و همینطور برای آزمون فرضیهها از روش مدل معادلات ساختاری و در بستر نرمافزارهای آماریsmart pls و Spssبهره گرفته شد. طبق تحقیق انجام گرفته یافتهها گواهی از اثر معنادار عملکرد تیم بر ناپایداری شهری و نیروی انسانی مشتری مدار دارد و همینطور اثر نیروی منابع انسانی مشتری مدار بر ناپایداری شهری نیز معنادارشد. همچنین نتایج نشان میدهد که متغیر نیروی انسانی مشتری مدار رابطه بین عملکرد تیم بر ناپایداری شهری میانجیگری میکند.
پژوهش حاضر با هدف بررسی عملکرد تیم و توسعه استارتآپهای دیجیتال بر ناپایداری های شهری با نقش میانجی نیروی انسانی مشتریمدار میباشد. لـذا ایـن پـژوهش از نظـر هدف، از نوع تحقیقات کاربردی است. و از جهت دیگر تحقیق حاضر از نظر نحوه گـردآوری و تجزیـه و تحلیـل دادههـا از نـوع توصـیفی- همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل شرکتهای استارتآپ دیجیتال است. بدین منظور 160 استارتآپ دیجیتالی که در بخش علمی دانشگاه تهران ثبت شده بودند، به عنوان جامعه پژوهش مورد بررسی قرار گرفتند. بر اساس جدول مورگان، 113 استارت آپ با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شدند. سنجش متغیرهای عملکرد تیم، ناپایداری شهری و نیروی انسانی مشتری مدار از پرسشنامه استفاده شده است. برای رتبهبندی عاملها از تاپسیس فازی در بستر نرمافزار اکسل استفاده شد و همینطور برای آزمون فرضیهها از روش مدل معادلات ساختاری و در بستر نرمافزارهای آماریsmart pls و Spssبهره گرفته شد. طبق تحقیق انجام گرفته یافتهها گواهی از اثر معنادار عملکرد تیم بر ناپایداری شهری و نیروی انسانی مشتری مدار دارد و همینطور اثر نیروی منابع انسانی مشتری مدار بر ناپایداری شهری نیز معنادارشد. همچنین نتایج نشان میدهد که متغیر نیروی انسانی مشتری مدار رابطه بین عملکرد تیم بر ناپایداری شهری میانجیگری میکند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1403/4/30 | پذیرش: 1402/12/10 | انتشار: 1402/12/10 | انتشار الکترونیک: 1402/12/10