دوره 12، شماره 45 - ( زمستان 1402 )                   جلد 12 شماره 45 صفحات 145-131 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

رضایی ولی‌اله، علیزاده مشکانی فتانه، نعامی عبداله، سرداری احمد. طراحی الگوی بازاریابی صادراتی محصولات شرکت های دانش بنیان (پارک علم و فناوری پردیس شهر تهران). فصلنامه علمی-پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری. 1402; 12 (45) :131-145

URL: http://iueam.ir/article-1-2095-fa.html


چکیده:   (397 مشاهده)
هدف تحقیق حاضر طراحی الگوی بازاریابی صادراتی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان بود. روش تحقیق از نوع کیفی و کمی از نوع اکتشافی می‌باشد. براساس روش نمونه‌گیری آگاهانه از نوع هدفمند گلوله برفی و براساس اشباع نظری، تعداد 15 نفر خبره انجام شد. ابزار گردآوری داده‌ها، مصاحبه‌های اکتشافی است بعد از جمع‌آوری داده‌ها، جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها در بخش کیفی از روش تحلیل محتوای کیفی و در بخش کمی از روش‌های دلفی، معادلات ساختاری و نرم‌افزار pls استفاده شد که بر اساس تحلیل داده‌ها الگوی بازاریابی صادراتی محصولات شرکت‌های دانش بنیان ارائه گردید. یافته‌ها نشان داد که ابعاد مدل شامل عوامل فردی، سازمانی و محیطی هستند و مدل از برازش مناسب برخودار است. با مطالعه بازاریابی صادراتی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری پردیس نشان داده شد که شرکت‌های دانش‌بنیان جهت صادرات محصولات خود باید به جذب نیروی انسانی متخصص، صادارت محور نمودن فعالیت‌های سازمان و نظارت محیطی جهت رقابت و کسب اطلاعات از بازار توجه بیشتری داشته باشند.
متن کامل [PDF 866 kb]   (446 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1403/4/12 | پذیرش: 1402/12/10 | انتشار: 1402/12/10 | انتشار الکترونیک: 1402/12/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

این فصل نامه دارای درجه علمی - پژوهشی مصوب به شماره مجوز ۳/۵۷۸۸۱۰  از وزارت علوم ،تحقیقات فناوری است .
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه علمی اقتصاد و مدیریت شهری می باشد.

استفاده از مطالب ارایه شده در این پایگاه با ذکر منبع آزاد می باشد.