دوره 11، شماره 44 - ( پاییز 1402 )                   جلد 11 شماره 44 صفحات 73-51 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Explaining and presenting a model of strategic branding with an emphasis on the role of innovative attitudes (case study: Tehran Metropolitan Municipality). IUESA 2023; 11 (44) :51-73
URL: http://iueam.ir/article-1-2065-fa.html
محمدی احمر زهرا، مجیدی مائده، نایب اصل سید رامین، بصیری سمیرا. تبیین و ارائه مدلی از برندسازی استراتژیک با تأکید بر نقش نگرش‌های نوآورانه (موردمطالعه: شهرداری کلان‌شهر تهران). فصلنامه علمی-پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری. 1402; 11 (44) :51-73

URL: http://iueam.ir/article-1-2065-fa.html


چکیده:   (105 مشاهده)

این مطالعه باهدف تبیین و ارائه مدلی از برندسازی استراتژیک با تأکید بر نقش نگرش‌های نوآورانه صورت گرفت. مطالعه حاضر هدف کاربردی بوده و با شیوه توصیفی-پیمایشی انجام‌گرفته است. جامعه مشارکت‌کنندگان در بخش کیفی شامل مدیران شهرداری تهران است که 13 نفر با روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. جامعه آماری در بخش کمی نیز شامل کارشناسان شهرداری تهران است که 291 نفر با روش خوشه‌ای-تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختاریافته و در بخش کمی پرسشنامه محقق‌ساخته می‌باشد که روایی همگرا و روایی واگرا و پایایی ابزار از طریق پایایی ترکیبی و آلفای کرونباخ تایید شده است. ابتدا برای تحلیل مصاحبه‌های تخصصی از روش تحلیل کیفی مضمون استفاده شد، سپس الگوی شناسایی‌شده با استفاده از روش حداقل مربعات جزئی اعتبارسنجی گردید. تحلیل مضمون با نرم‌افزار MaxQDA و حداقل مربعات جزئی با نرم‌افزار Smart PLS انجام گرفت. بر اساس نتایج مشخص گردید عوامل فراگیر مدل شامل نگرش‌های نوآورانه، برندسازی شهری و عوامل سازمانی است. بعد نوآورانه خود شامل 4 مقوله سازمان‌دهنده است که عبارتند از: «نگرش نوآورانه»، «نوآوری محوری»، «نوآوری اجتماعی» و «نوآوری پایدار». همچنین نشان داده شد، برندسازی شهری شامل «برندسازی داخلی»، «برند و هویت شهر» و «تصویر ذهنی شهر» می‌باشد. درنهایت مشخص گردید که عوامل سازمانی شامل «برندسازی استراتژیک»، «ساختار و سازمان‌دهی» و «مشارکت شهری» است.

متن کامل [PDF 1495 kb]   (61 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/11/24 | پذیرش: 1402/3/8 | انتشار: 1402/8/10 | انتشار الکترونیک: 1402/8/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

این فصل نامه دارای درجه علمی - پژوهشی مصوب به شماره مجوز ۳/۵۷۸۸۱۰  از وزارت علوم ،تحقیقات فناوری است .
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه علمی اقتصاد و مدیریت شهری می باشد.

استفاده از مطالب ارایه شده در این پایگاه با ذکر منبع آزاد می باشد.