دوره 12، شماره 46 - ( بهار 1403 )                   جلد 12 شماره 46 صفحات 25-1 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

قهرمان زاده نسترن، حیدریه سید عبدالله، وکیل الرعایا یونس. شناسایی و تحلیل ابعاد شبکه ‌های اجتماعی در جهت بهبود مشارکت و خلق ارزش مشتری. فصلنامه علمی-پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری. 1403; 12 (46) :1-25

URL: http://iueam.ir/article-1-2006-fa.html


1- دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران
2- دانشیار گروه مدیریت صنعتی، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران ، a.heidariyeh@semnaniau.ac.ir
3- دانشیار گروه مدیریت، مرکز تحقیقات کارآفرینی، ایده پردازی و تجاری سازی، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران
چکیده:   (793 مشاهده)
امروزه با پیشرفت فناوری‌ ها و پویایی بازار، دیگر روش ‌های سنتی بازاریابی پاسخگوی نیاز بازار و مشتریان نمی ‌باشد. با گسترش فضای مجازی و تغییر رفتار خرید مشتریان، استفاده از شبکه‌ های اجتماعی شامل محتواهای متنی، ویدیویی، تصویری و غیره، به ‌عنوان مهم‌ترین ابزار برای برندها، می ‌تواند ارزش افزوده‌ ای را برای آن‌ها خلق کند. هدف اصلی پژوهش حاضر شناسایی و تحلیل ابعاد مختلف شبکه ‌های اجتماعی در جهت مشارکت و خلق ارزش مشتری می باشد. این پژوهش با روش فراترکیب ادبیات پیشین انجام شد که از طریق جستجو، پایش و تحلیل مقالات منتشرشده در پایگاه‌ های پژوهشی داخلی و خارجی در محیط نرم افزار MAXQDA انجام شد. تحلیل داده ها از طریق کدگذاری گزینشی و شناسایی زمینه های فرعی و اصلی مستتر در متن مقالات انجام شد. نتایج نشان داد که توسعه روابط اصلی مبتنی بر شبکه های اجتماعی، اعتمادسازی، کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان، تسهیم اطلاعات، ایجاد بازخورد و هم افزایی از جمله ابعاد شبکه های اجتماعی در جهت مشارکت مشتریان و خلق ارزش به شمار می روند. بر اساس نتایج، شبکه های مجازی از پتانسل کافی برای تسهیم اطلاعات مناسب جهت اعتمادسازی و افزایش مشارکت مشتریان برخوردارند که می بایست بر اساس برنامه ریزی بر آن متمرکز شد. 
متن کامل [PDF 1055 kb]   (291 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/7/11 | پذیرش: 1401/11/12 | انتشار: 1403/5/20 | انتشار الکترونیک: 1403/5/20

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

این فصل نامه دارای درجه علمی - پژوهشی مصوب به شماره مجوز ۳/۵۷۸۸۱۰  از وزارت علوم ،تحقیقات فناوری است .
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه علمی اقتصاد و مدیریت شهری می باشد.

استفاده از مطالب ارایه شده در این پایگاه با ذکر منبع آزاد می باشد.