دوره 11، شماره 41 - ( زمستان 1401 )                   جلد 11 شماره 41 صفحات 60-41 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

عباسی فرزانه، نادری مارالانی نادر، نام‌آور علی، میردار هریجانی فاطمه. بررسی تأثیر بازاریابی دیجیتال بر تصویر شرکت از طریق میانجی‎گری رضایت مشتری در بانک شهر تهران. فصلنامه علمی-پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری. 1401; 11 (41) :41-60

URL: http://iueam.ir/article-1-1964-fa.html


1- دانشگاه آزاد نجف ‌آباد، تهران ، mailto:farzaneabasi2582@gmail.com
2- مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات، تهران، ایران
4- دانشگاه پیام نور، ساوه، ایران
چکیده:   (1291 مشاهده)
توسعه فناوری در این عصر دیجیتال بسیار سریع در حال رشد است. به‌طور غیرمستقیم می ‌توان استفاده از فناوری دیجیتال را با نیازهای انسان منطبق کرد و کارهایی که به‌صورت دستی انجام می ‌شود را کاربردی و مدرن ‌تر کرد. در حال حاضر بسیاری از مؤسسات بانکی، بازاریابی دیجیتال را در بازاریابی محصولات خود اجرا کرده‌ اند. این مطالعه با هدف تجزیه‌ و تحلیل تأثیر استفاده از بازاریابی دیجیتال بر تصویر شرکت از طریق میانجی گری رضایت مشتری در بانک شهر انجام شده است. پـژوهش حاضر از نظـر هدف، از نوع تحقیقات کاربردی است و از نظر نحوه گـردآوری و تجزیـه ‌و تحلیـل داده ‎هـا از نـوع توصـیفی- پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش مشتریان بانک شهر در تهران می‎باشد. نمونه ‌گیری این پژوهش با روش نمونه ‌گیری غیر احتمالی از نوع در دسترس می باشد که با توجه به فرمول کوکران برای حجم جامعه نامعلوم تعداد نمونه ۳۸۴ نفر به دست آمد. ابزار گردآوری داده‎ ها پرسش‌نامه با طیف لیکرت پنج درجه ‎ای بوده است. تحلیل و اعتبارسنجی الگو با مدل معادلات ساختاری و در بستر نرم ‌افزار آماری s‏mart pls۲  صورت گرفت. یافته‌ های این پژوهش نشان داده است که بازاریابی دیجیتال بر رضایت مشتری و تصویر شرکت تأثیر مثبت و معنی‌دار دارد. همچنین رضایت مشتری بر تصویر شرکت تأثیر مثبت و معنی‌دار دارد. همچنین می ‎توان بیان کرد که تأثیر بازاریابی دیجیتال بر تصویر شرکت با میانجی‎گری رضایت مشتری، مثبت و معنادار می‌باشد.
متن کامل [PDF 849 kb]   (501 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/3/9 | پذیرش: 1401/4/20 | انتشار: 1401/12/10 | انتشار الکترونیک: 1401/12/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

این فصل نامه دارای درجه علمی - پژوهشی مصوب به شماره مجوز ۳/۵۷۸۸۱۰  از وزارت علوم ،تحقیقات فناوری است .
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه علمی اقتصاد و مدیریت شهری می باشد.

استفاده از مطالب ارایه شده در این پایگاه با ذکر منبع آزاد می باشد.