Rajabi A, Vazifedust H, Heidarzadeh Hanzaee K. Persenting a Model Based on the Customer's Smart Shopping Experience in Tehran's Finance Industry with a Combined Approach. IUESA 2022; 10 (38) :19-34
URL:
http://iueam.ir/article-1-1864-fa.html
رجبی آزاده، وظیفه دوست حسین، حیدرزاده هنزائی کامبیز. ارائه مدلی مبتنی بر تجربه هوشمند خرید مشتری در مراکز خرید شهر تهران با رویکرد ترکیبی. فصلنامه علمی-پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری. 1401; 10 (38) :19-34
URL: http://iueam.ir/article-1-1864-fa.html
1- دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2- دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران ، Vazifehdust@yahoo.com
3- گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی تهران، ایران
چکیده: (1200 مشاهده)
جدیدترین پژوهشهای صورت گرفته در مراکز خرید، تجربه هوشمند مشتری را بهعنوان یک مزیت رقابتی پایدار مورد توجه قرار داده اند. برای دستیابی به این هدف، مدیران ابتدا باید درک دقیقی از مفهوم تجربه هوشمند داشته باشند. مراکز خرید که امروزه خدمات مهمی را به مشتریان ارائه می دهند نیازمند توجه خاصی به مشتری هستند. هدف این پژوهش، طراحی مدل مطلوب تجربه هوشمند خرید مشتری در مراکز خرید شهر تهران است. ابتدا در فاز کیفی تحقیق، با اجرای روش پدیدارشناسی و انجام ۱۶ مصاحبه عمیق با استفاده از پروتکل و براساس روش نمونه گیری هدفمند چندگانه، داده ها از مراکز خرید شهر تهران، جمع آوری شدند. همچنین با استفاده از روش کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی با استفاده از نرم افزار ATLAS.ti، به تعیین مقولات و مضامین پرداخته شد. در فاز کمی پژوهش برای تأیید مدل اولیه، ۲۹۸ نفر بهصورت تصادفی و کاربرد پرسشنامه استاندارد انتخاب شدند. تحلیل دادههای کمی با استفاده از نرم افزار لیزرل (مدل معادلات ساختاری و تحلیل عاملی) صورت پذیرفت. نتایج به دست آمده نشان می دهد که متغیرهای درونداد؛ شامل دانش مشتری، کیفیت ادراکی، ارتقای فروش و محیط مراکز خرید تأثیر مثبتی بر متغیرهای بروندادها شامل؛ تبلیغات شفاهی، رضایت مشتری و ارزش ویژه برند در ایجاد تجربه هوشمند در مراکز خرید شهر تهران دارند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1400/11/9 | پذیرش: 1401/1/15 | انتشار: 1401/3/10 | انتشار الکترونیک: 1401/3/10