دوره 8، شماره 32 - ( پاییز 1399 )                   جلد 8 شماره 32 صفحات 154-137 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

عظیمی حمیدرضا، میرابی وحیدرضا، صفرزاده حسین. طراحی و تبیین مدل بازاریابی خدمات بانکی مبتنی بر شبکه ‎های اجتماعی (موردمطالعه: بانک شهر). فصلنامه علمی-پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری. 1399; 8 (32) :137-154

URL: http://iueam.ir/article-1-1638-fa.html


1- دانشکده مدیریت، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران ، pr.azimi7@gmail.com
2- دانشکده مدیریت، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
چکیده:   (925 مشاهده)
شبکههای اجتماعی، یکی از کانال‌های اصلی حفظ و توسعه روابط با مشتریان تجاری بهشمار میروند. امروزه، بانک‌ها تلاش می‌کنند تا در پرتو مفاهیم جدید بازاریابی، فعالیتهای خود را سازماندهی کنند؛ زیرا فاصله گرفتن از رویکردهای سنتی نظیر تولید و فروش و حرکت به سمت بازارگرایی، از الزامات موفقیت در فضای رقابتی کنونی است. بخش بازاریابی در عمل گویای اهمیت شعبه در جذب و نگهداری مشتریان است. از این رو هدف تحقیق حاضر، طراحی و تبیین مدل بازاریابی خدمات بانکی مبتنی بر شبکههای اجتماعی است. روش تحقیق، از نوع کاربردی و اکتشافی است. جامعه آماری مورد نظر را در بخش کیفی خبرگان آشنا به موضوع پژوهش (مدیران عملیاتی در حوزههای بازاریابی و شبکههای اجتماعی بانک شهر) تشکیل دادند که با روش غیرتصادفی و هدفمند تا اشباع نظری پرسشنامه، ۲۵ مصاحبه انجام شد. جامعه آماری بخش کمّی، شامل کلیه مشتربان بانک شهر در استان تهران بودند که با توجه به نامحدود بودن جامعه، ۳۸۴ نفر با توجه به جدول مورگان به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. به‌منظور گردآوری دادهها در بخش کیفی، از مصاحبه و در بخش کمی، از پرسشنامه چهار سؤالی براساس طیف پنج‌گزینهای لیکرت استفاده شد. روایی پرسشنامه با نظرات خبرگان و پایایی با آلفای کرونباخ بررسی شد. مقدار آلفای کرونباخ ۷۵/۰ تعیین شد که مقدار آزمون آلفای کرونباخ، بیشتر از مقدار ۷ درصد نشان می‌دهد آزمون از پایایی مناسبی برخوردار است. در این پژوهش، روش تحلیل دادههای کیفی، تحلیل محتوا و تحلیل دادههای کمی، روش معادلات ساختاری است و از نرم‌افزار PLS استفاده شد. نتایج نشان دادند که ابعاد مدل، شامل خلق ارزش برای مشتری، محتوای بازاریابی شبکههای اجتماعی، فعالیتهای بازاریابی اجتماعی، توجه به ذینفعان و نوع شبکههای اجتماعی است و مدل از برازش مناسبی برخودار میباشد.
متن کامل [PDF 763 kb]   (1456 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/1/29 | پذیرش: 1399/10/1 | انتشار: 1399/10/1 | انتشار الکترونیک: 1399/10/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

این فصل نامه دارای درجه علمی - پژوهشی مصوب به شماره مجوز ۳/۵۷۸۸۱۰  از وزارت علوم ،تحقیقات فناوری است .
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه علمی اقتصاد و مدیریت شهری می باشد.

استفاده از مطالب ارایه شده در این پایگاه با ذکر منبع آزاد می باشد.