Eskandar F, Radfar R, Tolouee Ashleghi A. Identification and Ranking of Effective Indicators on Team Performance in Educational Enterprises (Case Study: Islamic Azad University, Science and Research Branch of Tehran, Faculty of Management and Economics). IUESA 2020; 8 (30) :87-104
URL:
http://iueam.ir/article-1-1415-fa.html
اسکندر فاطمه، رادفر رضا. شناسایی و رتبهبندی شاخصهای مؤثر بر عملکرد تیمی در بنگاههای اقتصادی آموزشی (مورد مطالعه: دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، دانشکده مدیریت و اقتصاد). فصلنامه علمی-پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری. 1399; 8 (30) :87-104
URL: http://iueam.ir/article-1-1415-fa.html
1- دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2- دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران ، radfar@gmail.com
چکیده: (3343 مشاهده)
در سالهای اخیر، اهمیت تیمهای کاری در حوزه عملکرد سازمانی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در همین راستا نیاز به شناسایی و رتبهبندی شاخصهای تأثیرگذار بر عملکرد تیمی در سازمانها دیده میشود. دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از بنگاه اقتصادی آموزشی نیز از این قاعده مستثنی نمیباشد. این پژوهش با هدف شناسایی و رتبهبندی شاخصها و معیارهای تأثیرگذار بر عملکرد تیمی در دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران انجام شده است. به این منظور با استفاده از مطالعات میدانی، شاخصهای تأثیرگذار بر عملکرد تیمی، شناسایی و در اختیار ۲۰ نفر از خبرگان قرار داده شد تا براساس قلمروی مکانی تحقیق امتیازدهی صورت گیرد. در گام بعد براساس نتایج استخراج شده، شش شاخص و زیرمعیارهای هر شاخص مشخص گردید. در ادامه تحقیق، رتبهبندی شاخصها و معیارها براساس روش دیمتل و تحلیل سلسلهمراتبی فازی انجام شد. نتایج تحقیق نشان دادند شاخص ترکیب تیم از نظر خبرگان بیشترین تأثیر را بر روی عملکرد تیمی در دانشکده مدیریت و اقتصاد دارد. همچنین معیار رویکرد فعالانه نیز بیشترین تأثیر را بر روی عملکرد تیمی خواهد گذاشت.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1398/3/11 | پذیرش: 1398/7/22 | انتشار: 1399/3/31 | انتشار الکترونیک: 1399/3/31