[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره نشريه آخرين شماره تمام شماره‌ها جستجو ثبت نام ارسال مقاله تماس با ما نسخه موبایل ::
:: دوره 5، شماره 20 - ( پاییز 1396 ) ::
جلد 5 شماره 20 صفحات 99-111 برگشت به فهرست نسخه ها
تعیین رابطه شهرت سازمانی و نیات رفتاری شهروندان (مورد مطالعه: مشتریان بانک شهر)
حسین محمدپور زرندی1، علیرضا امیرکبیری2، حمیدرضا کجوری 3
1- عضو هیأت علمی، دانشکده علوم انسانی دانشگاه علم و فرهنگ و رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران
2- دانشیار گروه مدیریت دولتی دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران
3- دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران
چکیده:   (307 مشاهده)
شهرت سازمانی، نوعی دارایی نامشهود و از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین عناصر برای بقا و دوام سازمان است. هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش شهرت سازمانی در شکل‌گیری نیات رفتاری شهروندان است. این پژوهش، مطالعه‌ای توصیفی- همبستگی می‌باشد که به بررسی نیات رفتاری شهروندان، براساس متغیر شهرت سازمانی پرداخته است. جامعه آماری شامل مشتریان بانک شهر در شهر تهران می‌باشد که نمونه در دسترس 318 نفری به‌صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. برای سنجش شهرت سازمانی، از پرسشنامه استاندارد شهرت سازمانی لوما- آهو (2008) با 28 سؤال و در پنج بعد اقتدار، احترام، اعتماد، کارایی و خدمات رابطهای و برای سنجش نیات رفتاری مشتریان، از پرسشنامه 8 سؤالی ژی و هیونگ (2012) استفاده شد. پایایی پرسشنامه شهرت سازمانی با ضریب آلفای کرونباخ، 0/81 و پرسشنامه نیات رفتاری مشتریان، 0/78 تأیید شد. توصیف و تحلیل داده‌ها با استفاده از روش‌های آماری ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون گام‌به‌گام، انجام گردید. نتایج پژوهش نشان دادند که بین شهرت سازمانی و ابعاد پنج‌گانه آن با نیات رفتاری مشتریان بانک شهر، رابطه معنی‌داری وجود دارد و از بین ابعاد پنج‌گانه شهرت سازمانی، دو بعد خدمات و احترام، توانایی پیش‌بینی نیات رفتاری مشتریان بانک شهر را دارند.
واژه‌های کلیدی: شهرت سازمانی، نیات رفتاری، شهروندان، بانک شهر، مشتریان
متن کامل [PDF 763 kb]   (93 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۵/۱۲/۲۳ | پذیرش: ۱۳۹۶/۲/۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۸/۸
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mohammadpour Zarandi H, Amirkabiri A, Kojouri H. Determining the Relationship between Organizational Reputation and Citizens' Behavioral Intentions (Case: Bank Shahr Customers). IUEAM. 2017; 5 (20) :99-111
URL: http://iueam.ir/article-1-771-fa.html
محمدپور زرندی حسین، امیرکبیری علیرضا، کجوری حمیدرضا. تعیین رابطه شهرت سازمانی و نیات رفتاری شهروندان (مورد مطالعه: مشتریان بانک شهر). فصلنامه علمی-پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری. 1396; 5 (20) :99-111

URL: http://iueam.ir/article-1-771-fa.html

دوره 5، شماره 20 - ( پاییز 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی-پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری Journal of Urban Economics and Management
Persian site map - English site map - Created in 0.049 seconds with 798 queries by yektaweb 3535