دوره 3، شماره 12 - ( پاییز 1394 )                   جلد 3 شماره 12 صفحات 57-41 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ebrahimi M, Fattahzadeh M A, Maali J. Applying New Approach to Develop a Strategy in Gold Industry (Case Study: Isfahan Urban Economy). IUESA 2015; 3 (12) :41-57
URL: http://iueam.ir/article-1-257-fa.html
ابراهیمی مجید، فتاح‌زاده محمدعلی، مالی جواد. به‌کارگیری رویکردی نوین برای تدوین استراتژی در صنعت مصنوعات طلا (مطالعه موردی: اقتصاد شهری اصفهان). فصلنامه علمی-پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری. 1394; 3 (12) :41-57

URL: http://iueam.ir/article-1-257-fa.html


1- مؤسسه آموزش عالی صدرالمتألهین (صدرا)، تهران، ایران
2- دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران
چکیده:   (7834 مشاهده)

تولید زیورآلات و مصنوعات طلا، صنعتی بومی و ملی است. اصفهان یکی از کلان‌شهرهای بزرگ کشور است که در صنعت طلا، جواهر و نقره‌سازی، مقام اول را در کشور دارد. با این وجود ارزش‌افزوده کسب شده در این صنعت، جایگاه مناسبی نسبت به سایر صنایع موجود در شهر اصفهان ندارد؛ لذا توجه هر چه بیشتر به این صنعت ارزش‌آفرین باعث رشد و شکوفایی هرچه بیشتر این صنعت در شهر اصفهان می‌شود و پیشرفت‌های اقتصادی چشم‌گیری را در پی خواهد داشت. پژوهش حاضر، مطالعه‌ای تحلیلی- توصیفی است که به‌کارگیری یک رویکرد جدید برای تدوین استراتژی در صنعت مصنوعات طلا را مدنظر دارد و هدف آن، شناسایی تأثیرگذارترین عوامل برای تدوین این استراتژی است. این مطالعه با همکاری خبرگان صنایع فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام گرفته است. در این رویکرد، از تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید (SWOT) برای تعیین فاکتورها، استفاده شده و به این منظور، روش‌های فازی زبانی و تصمیم‌گیری چندمعیاره فاکتورهای ارزشمند، شناسایی شده‌اند. با به‌کارگیری این فاکتورها می‌توان شرایط لازم برای رشد ارزش‌افزوده حاصل از این صنعت را در کلانشهر اصفهان بالا برد و سهم بیشتری از بازارهای جهانی را به‌دست آورد.

متن کامل [PDF 786 kb]   (3311 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1394/4/31 | پذیرش: 1394/8/3 | انتشار: 1394/10/1 | انتشار الکترونیک: 1394/10/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

این فصل نامه دارای درجه علمی - پژوهشی مصوب به شماره مجوز ۳/۵۷۸۸۱۰  از وزارت علوم ،تحقیقات فناوری است .
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه علمی اقتصاد و مدیریت شهری می باشد.

استفاده از مطالب ارایه شده در این پایگاه با ذکر منبع آزاد می باشد.