مداحی نسیم، زمانی مقدم افسانه، جعفری پریوش. تحلیل مؤلفههای مؤثر توانمندسازی مدیران آموزش در شهرداری تهران با روش مربیگری. فصلنامه علمی-پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری. 1404; 13 (51) :97-111
URL: http://iueam.ir/article-1-2227-fa.html
1- دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2- دانشیار گروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
چکیده: (4 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف بررسی مؤلفههای مؤثر توانمندسازی مدیران آموزش در شهرداری تهران با روش مربیگری میباشد. ایـن پـژوهش از نظـر هدف، از نوع تحقیقات کاربردی است. همچنین، از نظر نحوه گـردآوری و تجزیـه و تحلیـل دادههـا، از نـوع توصـیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش شامل مدیران و مسئولین آموزش شهرداریهای 22 گانه شهر تهران است. برای تعیین حجم نمونه مورد نیاز، از فرمول کوکران برای جوامع محدود استفاده شد. با توجه به حجم جامعه آماری که برابر با 460 نفر میباشد، حجم نمونه مورد نیاز در این تحقیق حدوداً برابر با 210 نفر میباشد که پرسشنامه با روش نمونهگیری تصادفی ساده توزیع شده است. بهمنظور سنجش متغیرها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردید. روایی پرسشنامه از طریق روایی محتوایی و سازه مورد ارزیابی و تأیید قرار گرفته است. برای سنجش پایایی، از آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی استفاده شده است. برای آزمون فرضیهها از روش مدل معادلات ساختاری و در بستر نرمافزارهای آماری Amos و Spssبهره گرفته شد. نتایج حاکی از آن است که تمام فرضیهها همگی مورد تأیید قرار گرفتند و فرضیهها معنادار میباشند. نتایج تحلیل فرضیههای پژوهش نشان داد که توسعه شایستگیهای مربیگری در مدیران، نقش کلیدی و تعیینکنندهای در بهبود عملکرد رفتاری و اجرایی مربیان ایفا میکند که این امر به نوبه خود توانمندسازی مدیران را به شکل معناداری ارتقا میبخشد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1404/6/24 | پذیرش: 1404/4/10 | انتشار: 1404/4/10 | انتشار الکترونیک: 1404/4/10