دوره 6، شماره 24 - ( پاییز 1397 )                   جلد 6 شماره 24 صفحات 15-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Estiri M, Rayej H, Hosseini Tooli F. Developing a Model to Measure Shopping Center Attractiveness in Tourism Regions (Case: Kish Island). IUESA 2018; 6 (24) :1-15
URL: http://iueam.ir/article-1-974-fa.html
استیری مهرداد، رایج حمزه، حسینی طولی فرشید. ارائه مدلی برای سنجش جذابیت مراکز خرید در مناطق گردشگری (مورد مطالعه جزیره کیش). فصلنامه علمی-پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری. 1397; 6 (24) :1-15

URL: http://iueam.ir/article-1-974-fa.html


1- دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران ، mehrdadstiri@ut.ac.ir
2- دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
چکیده:   (5362 مشاهده)
اهمیت وجود مراکز تجاری به عنوان محرک مهم گردشگری، در مطالعات نظری بازاریابی گردشگری، به شکل گسترده‌ای تأیید شده‌ است. این مطالعه با تلفیقی از رویکردهای کمی ‌و کیفی، به دنبال تعیین معیارهای مؤثر بر جذابیت مراکز تجاری، به عنوان یکی از ابعاد مؤثر بر جذابیت مناطق گردشگری بوده و داده‌های تحقیق نیز در دو فاز اصلی، گردآوری و تحلیل شده‎اند. فاز نخست با انجام تحقیق کیفی اکتشافی از طریق مصاحبه‌های نیمه‎ساختاریافته با مدیران فعال در حوزه برنامه‌ریزی شهری و گردشگری جزیره کیش و تحلیل محتوای پاسخ‎های ارائه شده تأیید کرد که جذابیت مراکر تجاری می‌تواند به عنوان یکی از معیارهای تعیین‎کننده جذابیت مناطق گردشگری به شمار آید. در فاز دوم تحقیق، طی دو مطالعه مجزا و با مشارکت گردشگران جزیره کیش با هدف شناسایی معیارهای مؤثر بر جذابیت مراکز خرید تجاری از منظر خریداران بر اساس روش‌های تحلیل‎عاملی تأییدی و اکتشافی و همچنین مدل‌سازی معادلات ساختاری (SEM)، به مدلی پنج بعدی شامل: عوامل ملموس، فضای فروشگاه، محصول، فروشندگان و راحتی خرید، دست یافتیم.
متن کامل [PDF 1490 kb]   (1865 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1396/4/14 | پذیرش: 1397/5/5 | انتشار: 1397/5/16 | انتشار الکترونیک: 1397/5/16

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

این فصل نامه دارای درجه علمی - پژوهشی مصوب به شماره مجوز ۳/۵۷۸۸۱۰  از وزارت علوم ،تحقیقات فناوری است .
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه علمی اقتصاد و مدیریت شهری می باشد.

استفاده از مطالب ارایه شده در این پایگاه با ذکر منبع آزاد می باشد.