دوره 3، شماره 12 - ( پاییز 1394 )                   جلد 3 شماره 12 صفحات 57-41 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- مؤسسه آموزش عالی صدرالمتألهین (صدرا)، تهران، ایران
2- دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران
چکیده:   (7857 مشاهده)

تولید زیورآلات و مصنوعات طلا، صنعتی بومی و ملی است. اصفهان یکی از کلان‌شهرهای بزرگ کشور است که در صنعت طلا، جواهر و نقره‌سازی، مقام اول را در کشور دارد. با این وجود ارزش‌افزوده کسب شده در این صنعت، جایگاه مناسبی نسبت به سایر صنایع موجود در شهر اصفهان ندارد؛ لذا توجه هر چه بیشتر به این صنعت ارزش‌آفرین باعث رشد و شکوفایی هرچه بیشتر این صنعت در شهر اصفهان می‌شود و پیشرفت‌های اقتصادی چشم‌گیری را در پی خواهد داشت. پژوهش حاضر، مطالعه‌ای تحلیلی- توصیفی است که به‌کارگیری یک رویکرد جدید برای تدوین استراتژی در صنعت مصنوعات طلا را مدنظر دارد و هدف آن، شناسایی تأثیرگذارترین عوامل برای تدوین این استراتژی است. این مطالعه با همکاری خبرگان صنایع فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام گرفته است. در این رویکرد، از تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید (SWOT) برای تعیین فاکتورها، استفاده شده و به این منظور، روش‌های فازی زبانی و تصمیم‌گیری چندمعیاره فاکتورهای ارزشمند، شناسایی شده‌اند. با به‌کارگیری این فاکتورها می‌توان شرایط لازم برای رشد ارزش‌افزوده حاصل از این صنعت را در کلانشهر اصفهان بالا برد و سهم بیشتری از بازارهای جهانی را به‌دست آورد.

متن کامل [PDF 786 kb]   (3320 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1394/4/31 | پذیرش: 1394/8/3 | انتشار: 1394/10/1 | انتشار الکترونیک: 1394/10/1

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.