دوره 13، شماره 51 - ( تابستان 1404 )                   جلد 13 شماره 51 صفحات 65-51 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

معصومی معز، محمودزاده واشان مهدی، صالح نیا منیره، محمدی محمد. طراحی الگوی توسعه فروش بیمه عمر (مورد مطالعه خراسان رضوی). فصلنامه علمی-پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری. 1404; 13 (51) :51-65

URL: http://iueam.ir/article-1-2212-fa.html


1- دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، واحد بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی،بیرجند، ایران
2- استادیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی،بیرجند، ایران
3- استادیار گروه مدیریت منابع انسانی، واحد بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی،بیرجند، ایران
چکیده:   (53 مشاهده)
هدف این پژوهش، طراحی الگوی توسعه فروش بیمه عمر با تمرکز بر استان خراسان رضوی است. در این راستا، با بهره‎‌گیری از رویکرد کیفی و استفاده از روش تحلیل مضمون به شیوه نظام‌مند براون و کلارک، مصاحبه‎های نیمه‎ساختاریافته‎ای با خبرگان صنعت بیمه، مدیران فروش، کارشناسان بازاریابی و نمایندگان فعال در حوزه بیمه عمر انجام شد. تحلیل داده‎ها منجر به استخراج مضامین نهایی در قالب یک الگوی پنج‌سطحی گردید که به ترتیب شامل استراتژی‎های کلان، تاکتیک‎های عملیاتی، اقدامات اجرایی، ابزارها و پشتیبانی، ارزیابی و بهبود است. در سطح استراتژی‎های کلان، ضرورت تدوین سیاست‎های بلندمدت برای فرهنگ‎سازی، اعتمادسازی و ارتقای جایگاه بیمه عمر در جامعه مطرح شد. سطح تاکتیک‎های عملیاتی به طراحی برنامه‎های اجرایی مانند: تنوع‎بخشی به محصولات، تبلیغات هدفمند و ایجاد انگیزه در شبکه فروش اختصاص دارد. اقدامات اجرایی بر اجرای فرایندهای فروش، آموزش و توانمندسازی نمایندگان و ارتباط مؤثر با مشتریان متمرکز است. در سطح ابزارها و پشتیبانی، نیاز به زیرساخت‎های فناوری، سامانه های هوشمند مدیریت مشتریان، آموزش های تخصصی و حمایت سازمانی شناسایی شد. در نهایت، سطح ارزیابی و بهبود شامل طراحی شاخص‎های عملکرد، تحلیل بازخوردها و ایجاد چرخه های یادگیری برای بهبود مستمر فرایندهاست. یافته‎های پژوهش حاکی از آن است که توسعه فروش بیمه عمر نیازمند نگاهی یکپارچه و سیستماتیک به سطوح مختلف تصمیم‎گیری، اجرا و پشتیبانی است. الگوی ارائه‌شده می‎تواند به عنوان راهنمایی عملی برای شرکت‎های بیمه در استان خراسان رضوی و سایر مناطق کشور جهت بهبود عملکرد فروش بیمه عمر به کار رود.
 
متن کامل [PDF 896 kb]   (39 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1404/5/12 | پذیرش: 1404/4/10 | انتشار: 1404/4/10 | انتشار الکترونیک: 1404/4/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

این فصل نامه دارای درجه علمی - پژوهشی مصوب به شماره مجوز ۳/۵۷۸۸۱۰  از وزارت علوم ،تحقیقات فناوری است .
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه علمی اقتصاد و مدیریت شهری می باشد.

استفاده از مطالب ارایه شده در این پایگاه با ذکر منبع آزاد می باشد.