[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره نشريه آخرين شماره تمام شماره‌ها جستجو ثبت نام ارسال مقاله تماس با ما نسخه موبایل ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
حقوق‌خوانندگان‌و‌نویسندگان::
اخلاق پژوهشی در فصلنامه::
فلوچارت داوری نشریه::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
نشریه در فضای مجازی

AWT IMAGE

---------------------------

AWT IMAGE

---------------------------

AWT IMAGE

---------------------------

AWT IMAGE

---------------------------

..
نمایه معتبر و پایگاه اطلاعاتی
AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE
..
لینک های مورد استفاده
AWT IMAGE

AWT IMAGE
..
اخلاق پژوهشی در منشور فصلنامه
AWT IMAGE
------------------------
  
AWT IMAGE
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
به نظر شما مطالب این سایت تا چه اندازه توانسته اطلاعات شما را در حوزه اقتصاد و مدیریت شهری افزایش دهد؟
خیلی زیاد
زیاد
متوسط
کم
خیلی کم
   
..
ثبت شده در

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
:: در نشست مشترک انجمن علمی اقتصاد شهری و دفتر مطالعات رسانه ها بررسی شد ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۱۱/۱۶ | 
      به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، در این نشست ضمن سخنرانی استادان دانشگاه و متخصصان این حوزه ۱۰ مقاله برتر دانشجویان سراسر کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی و رسانه از سوی کارشناسان و داوران از جمله دکتر گیتا علی آبادی - مدیرکل مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه، دکتر حسین محمد پورزرندی - رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، دکتر اصغر زارعی- استاد دانشگاه، دکتر داوود دانش جعفری -عضوهیأت مدیره انجمن علمی اقتصاد شهری و ... مورد بررسی قرار گرفت.                          
در ادامه این نشست چکیده‌ای از چندین عنوان مقاله برگزیده دومین همایش بین‌المللی اقتصاد شهری ایران توسط نویسندگان و صاحبان مقالات ارائه شد که عناوین آنها عبارت بود از: «تأثیر شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام بر ارتقای تولید و سطح اشتغال هنرمندان هنرهای تجسمی اصفهان با تأکید بر اقتصاد مقاومتی»، «نقش ارتباطات رسانه‌ای در رفتارسازی اقتصاد مقاومتی زنان سرپرست خانوار»، «شبیه‌‌سازی ایجاد شهر زیست‌محیطی کم‌ کربن با بهره‌ گیری از پسماندهای شهری»، «راه‌اندازی بزرگترین بازار مجازی خرید و فروش خودرو برای فروشندگان و خریداران خودرو در کشور»، «بررسی وضعیت شرایط زیست‌محیطی شهرک‌های حاشیه کلانشهر شیراز»، «نقش سرمایه اجتماعی، تعهد و رفتار شهروندی سازمانی در بهبود عملکرد شغلی»، «مکان‌یابی پارکینگ‌های مکانیزه با رویکرد توسعه پایدار در شهر قم» و «بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده».
«استفاده نوآورانه از رسانه‌های اجتماعی در مدیریت بحران» مقاله یکی از پژوهشگران بود که وی در خلاصه این مقاله گفت: بحث مدیریت بحران در کشور ما به قدری بدیع و نو است که هنوز با وجود امیدهایی که داده می‌شود، آنچنان مورد توجه قرار نگرفته است. وی افزود: بحران یک اتفاق است که در زندگی همه شکل می‌گیرد و بحثی دوگانه است که یک وجه آن شامل بحران‌های طبیعی مانند سیل و زلزله و آتشفشان و موارد این‌چنینی است و وجه دیگر آن بحران‌های اجتماعی را شامل می‌شود. در حوزه بحران‌های طبیعی که کشور ما بشدت با آن درگیر است، طی پژوهشی که سال گذشته در مورد وقوع زلزله در شهر تهران در بین مدیران بحران مناطق ۲۲ گانه شهر تهران انجام شد، اکثر مدیران بحران وقوع زلزله را شایعه‌ای بیش نمی‌دانستند و آن را باور نمی‌کردند. بنابراین وقتی متولی امداد‌رسانی در حوزه بحران نسبت به این موضوع تا این حد بی‌توجه است، پس چگونه می‌توان از مردم عادی انتظاری غیر از این داشت.
وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در کنار بحث مدیریت بحران شکل گرفته، ارتباطات بحران است. ارتباطات بحران در واقع یک سری از اطلاعات و اخبار و نیازهای اطلاعاتی است که در مثلث مردم، مسئولان و رسانه‌ها در حال تعامل و گردش است. امروزه دیگر ارتباطات بحران را یکسویه نمی‌بینند. بنابراین مدیران در مواجهه با بحران‌ها دیگر نمی‌توانند پشت تریبون قرار بگیرند و مثلاً بگویند: «ما نمی‌دانستیم برف می‌آید»، این روش کاملاً منسوخ و قدیمی است. زیرا با وجود شبکه‌های اجتماعی، حضور شاهدان عینی و گزارش‌های در لحظه بحران‌های طبیعی، دیگر نمی‌توان از وقوع چنین رخدادهایی اظهار بی‌اطلاعی کرد. این محقق در بررسی خود با بیان این نکته که یک سوی واقعه بحرانی، واکنش مقامات و سوی دیگر آن، تصویرسازی‌های صورت گرفته از آن بحران قرار دارد، گفت: بزرگترین مشکل ما در ایران و خارج از ایران تصویرسازی‌های صورت گرفته از بحران‌ها است. زیرا در فضای مجازی هر کس بر اساس آنچه  دلش می‌خواهد، بحران را ارائه می‌دهد. وی افزود: ما در بحران به دو دلیل نیاز به ارتباطات داریم. اول، اطلاع‌رسانی و جذب اعتماد عمومی؛ و دوم، ایجاد امنیت روانی. با توجه به این موضوع می‌توان گفت که درحوزه مدیریت شهری و مدیریت بحران نمره ما صفر است.  دکتر گیتا علی آبادی مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها نیز در ادامه این نشست از آمادگی این دفتر جهت انتشار مقالات علمی ارائه شده در فصلنامه علمی- ترویجی رسانه خبر داد و افزود: دفتر مطالعات آمادگی آن را دارد تا به منظور اطلاع‌رسانی و نشر مفاهیم و موضوعات تخصصی در جامعه تعدادی از مقالات مطرح شده در نشست امروز یا مقالات و پژوهش‌های دیگری را که تحت عنوان «اقتصاد شهری از منظر رسانه» انجام شده‌اند را در فصلنامه رسانه منتشر کند.
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


کد امنیتی را در کادر بنویسید >
::
کلیدواژه ها: سرمایه اجتماعی | شرایط زیست محیطی | سال اقتصاد مقاومتی | امداد رسانی | رسانه | همایش بین المللی اقتصاد شهری | اقتصاد شهری | مدیریت بحران | دکتر حسین محمدپور زرندی |
دفعات مشاهده: 580 بار   |   دفعات چاپ: 7 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
فصلنامه علمی-پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری Journal of Urban Economics and Management
Persian site map - English site map - Created in 0.052 seconds with 1028 queries by yektaweb 3604