[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره نشريه آخرين شماره تمام شماره‌ها جستجو ثبت نام ارسال مقاله تماس با ما نسخه موبایل ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
حقوق‌خوانندگان‌و‌نویسندگان::
اخلاق پژوهشی در فصلنامه::
فلوچارت داوری نشریه::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخلاق پژوهشی در منشور فصلنامه
AWT IMAGE
------------------------
  
AWT IMAGE
..
نمایه معتبر و پایگاه اطلاعاتی
AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE
..
لینک های مورد استفاده
AWT IMAGE

AWT IMAGE
..
نشریه در فضای مجازی

AWT IMAGE

---------------------------

AWT IMAGE

---------------------------

AWT IMAGE

---------------------------

AWT IMAGE

---------------------------

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
به نظر شما مطالب این سایت تا چه اندازه توانسته اطلاعات شما را در حوزه اقتصاد و مدیریت شهری افزایش دهد؟
خیلی زیاد
زیاد
متوسط
کم
خیلی کم
   
..
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۶/۱۵ | 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران،مفهوم شهر هوشمند بر جمع آوری و متمرکز کردن داده ها بر روی همه چیز از حمل و نقل و مدیریت زباله تا آلودگی هوا و جرم و جنایت را شامل می شود. مقامات دولتی چین معتقدند شهر هوشمند، برنامه ریزی شهری را بهبود می بخشد و اقتصاد را تقویت می کند.در غرب پکن یک فروشگاه وجود دارد که توسط کارکنان اداره نمی شود، بلکه دارای تکنولوژی های دیجیتالی و هوش مصنوعی است.فروشگاه Eatbox در یک مرکز خرید واقع شده است و خیلی بزرگ نیست.
مشتریان این فروشگاه اولین بار از طریق تلفن همراه خود برای اسکن کردن یک بارکد در ورودی فروشگاه استفاده می کنند و سپس عکس سلفی خود را برای پایگاه داده فروشگاه آپلود می کنند. در کمتر از یک دقیقه چهره مشتری به صورت آنلاین ثبت می شود و می تواند با ایستادن در مقابل ورودی وارد فروشگاه هوشمند شود.
سیستم تشخیص چهره فروشگاه، درب را باز می کند و به مشتری اجازه می دهد وارد شود.در این فروشگاه، کالاهای انتخاب شده مشتری سپس توسط تلفن همراه اسکن می شوند و سپس قابلیت پرداخت پیدا می کنند. اگر یک مشتری نتواند مبلغ اجناس خریداری شده را پرداخت کند، درب خروجی برای وی باز نخواهد شد.
این فروشگاه کارایی بیشتری نسبت به فروشگاه های معمولی دارد. تجربه خرید به این روش بسیار سریع است. اقلام خود را انتخاب می کنید، هزینه آن را پرداخت می کنید و می روید. صف انتظار طولانی برای صندوق ندارد و لازم نیست نگران نداشتن پول نقد باشید."
در حال حاضر تکنولوژی های مشابه این تکنولوزی در حال استفاده در بقیه شهرهای جهان هستند. چین قصد دارد تا پایان سال جاری ۵۰۰ مرکز شهری را به "شهر هوشمند" تبدیل کند.
والتر فانگ، قائم مقام شرکت کامپیوتری iSoftstone مستقر در پکن که طراحی سیستم های هوشمند شهر را برای دولت چین انجام می‌دهد، در این باره می گوید:  "شهرهای هوشمند از جدیدترین فن آوری ها برای به دست آوردن داده های پیچیده شهری استفاده می کنند تا با ارائه بینش بهتر به مسئولان شهری و شهروندان، آنها را در اخذ تصمیمات بهتر و موثرتر یاری دهند."
در شهرهای هوشمند چین، داده های مربوط به همه مسائل مربوط به اداره شهر، از جمله مدیریت زباله و حمل و نقل و آلودگی ها، توسط مرکز "عملیات هوشمند" متمرکز و در دسترس عموم قرار می گیرند؛ اتاقی با صفحه نمایش های بزرگ و اطلاعات مفید و قابل جستجو.
فنگ ادامه می دهد: "در گذشته، تمام این اطلاعات جمع آوری شده مثل داده های ترافیکی یا وضع آب و هوا از طریق دوربین ها و سنسورهای مختلف یا آشکارسازها انجام می گرفت.هنگامی که این اطلاعات  یکپارچه می شوند، دارای بیشترین ارزش می شوند."
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


کد امنیتی را در کادر بنویسید >
::
کلیدواژه ها: کشور چین | شهر هوشمند | آب و هوا | ترافیک | سال اقتصاد مقاومتی | متمرکز کردن داده ها | آلودگی هوا |
دفعات مشاهده: 259 بار   |   دفعات چاپ: 6 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
فصلنامه علمی-پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری Journal of Urban Economics and Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 960 queries by yektaweb 3465