%0 Journal Article %A Alizadeh, Katayoon %A Mirzaeian Khamseh, Peyvand %A Ettehadi, Shaghayegh %T Explanation of the City Brand Equity Role on Specialists’ Immigration (Case of Study: Mashhad) %J Journal of Urban Economics and Management %V 4 %N 16 %U http://iueam.ir/article-1-545-fa.html %R %D 2016 %K City Brand Equity, Immigration, Identity, Mashhad, %X ارزش ویژه نام تجاری، یکی از مقوله‎های مهم و اساسی در عرصه رقابت بین‌المللی است که با تکیه بر آن، می‎توان میزان نرخ مهاجرت از شهرها را کاهش داد و به حفظ سرمایه‎های انسانی شهر یاری رساند. هدف این مقاله، پاسخی نظام‌مند و منسجم در خصوص علل کاهش مهاجرت متخصصان دارای تحصیلات تکمیلی در شهر مشهد مقدس و احساس تعلق آنها به شهر خود می‎باشد. عوامل زیادی در ارتقای احساس تعلق خاطر، مؤثر هستند که از آن جمله می‎توان به هویت شهر اشاره کرد. مقاله حاضر با ارائه مدلی نوآورانه و محقق‎ساخته، به تبیین نقش برند شهری بر کاهش نرخ مهاجرت متخصصان از شهر مشهد مقدس با تأکید بر نقش واسطه‎ای هویت پرداخته است. داده‎های تحقیق، با روش نمونه‌گیری غیرتصادفی هدفمند و در دسترس از متخصصان مشهدی دارای تحصیلات تکمیلی و با ابزار پرسشنامه، جمع‎آوری شدند. این تحقیق، از نوع کاربردی با ماهیت پیمایشی بوده و همچنین از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم‎افزار SmartPLS، به منظور تجزیه‎وتحلیل داده‌ها بهره گرفته شده است. نتایج به‌دست آمده حاکی از آن هستند که برند شهری، بر هویت‎مندی و کاهش نرخ مهاجرت از شهر مشهد مقدس، مؤثر می‎باشند. همچنین در بررسی تأثیر غیرمستقیم این مطالعه، نقش میانجی هویت در تأثیر برند شهری بر کاهش نرخ مهاجرت از شهر مشهد نیز به اثبات رسیده است. %> http://iueam.ir/article-1-545-fa.pdf %P 55-69 %& 55 %! %9 Research %L A-10-158-39 %+ Imam Reza International University, Mashhad, Iran %G eng %@ 2345-2870 %[ 2016