دوره 6، شماره 21 - ( زمستان 1396 )                   جلد 6 شماره 21 صفحات 65-51 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


1- دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران ، yosefmohamadifar@gmail.com
2- دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
چکیده:   (5128 مشاهده)
امروزه برندیابی شهری در ساختارهای فضایی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهرها برای ایجاد توسعه پایدار، اهمیت زیادی دارد، اما این امر به دلایل مختلفی، کمتر مورد استفاده قرار گرفته‌ است. این مقاله، به بحث در خصوص شناسایی شرایط علّی برندیابی شهری و تحلیل پیامدها و تأثیرات آن، در دو فاز کیفی و کمّی پرداخته است. مدل مستخرج براساس روش تحقیق کیفی نظریه برخاسته از داده، با روش نمونه‌گیری نظری صورت گرفته و در فاز کمّی نیز پیامدهای برندیابی شهری براساس روش همبستگی، بررسی شدند. نتایج این مطالعه نشان دادند که از یک‌سو، برندیابی شهری به‌عنوان متغیر پیش‌بین برای ایجاد تصویری مطلوب و همچنین بر سطح رضایت شهروندان ساکن به‌عنوان متغیرهای ملاک، تأثیرگذار است و از سوی دیگر، رضایت شهروندان ساکن بر سطح رضایت مخاطبان از جمله گردشگران، تأثیر مستقیم و معناداری دارد.
متن کامل [PDF 855 kb]   (3026 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1394/12/17 | پذیرش: 1395/2/15 | انتشار: 1396/12/9 | انتشار الکترونیک: 1396/12/9

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.