دوره 6، شماره 21 - ( زمستان 1396 )                   جلد 6 شماره 21 صفحات 51-65 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mohammadifar Y, Rousta A, Gharehche M, Hamidizadeh M. The Necessities and Consequences of City Branding and Emphasizing the Economy of Urban Tourism. IUESA. 2018; 6 (21) :51-65
URL: http://iueam.ir/article-1-851-fa.html
محمدی‌فر یوسف، روستا احمد، قره‌چه منیژه، حمیدی‌زاده محمدرضا. ضرورت‎ها و پیامدهای برندیابی برای شهرهای کشور با تأکید بر حوزه اقتصاد گردشگری شهری. فصلنامه علمی-پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری. 1396; 6 (21) :51-65

URL: http://iueam.ir/article-1-851-fa.html


1- دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران ، yosefmohamadifar@gmail.com
2- دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
چکیده:   (1419 مشاهده)
امروزه برندیابی شهری در ساختارهای فضایی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهرها برای ایجاد توسعه پایدار، اهمیت زیادی دارد، اما این امر به دلایل مختلفی، کمتر مورد استفاده قرار گرفته‌ است. این مقاله، به بحث در خصوص شناسایی شرایط علّی برندیابی شهری و تحلیل پیامدها و تأثیرات آن، در دو فاز کیفی و کمّی پرداخته است. مدل مستخرج براساس روش تحقیق کیفی نظریه برخاسته از داده، با روش نمونه‌گیری نظری صورت گرفته و در فاز کمّی نیز پیامدهای برندیابی شهری براساس روش همبستگی، بررسی شدند. نتایج این مطالعه نشان دادند که از یک‌سو، برندیابی شهری به‌عنوان متغیر پیش‌بین برای ایجاد تصویری مطلوب و همچنین بر سطح رضایت شهروندان ساکن به‌عنوان متغیرهای ملاک، تأثیرگذار است و از سوی دیگر، رضایت شهروندان ساکن بر سطح رضایت مخاطبان از جمله گردشگران، تأثیر مستقیم و معناداری دارد.
متن کامل [PDF 855 kb]   (408 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۴/۱۲/۱۷ | پذیرش: ۱۳۹۵/۲/۱۵ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۹

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه علمی-پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری می باشد.

استفاده از مطالب ارایه شده در این پایگاه با ذکر منبع آزاد می باشد.

© 2018 All Rights Reserved | Journal of Urban Economics and Management