دوره 2، شماره 5 - ( زمستان 1392 )                   جلد 2 شماره 5 صفحات 103-117 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jafarnejad Hatkelouei M, Eslami H, Alavirad A. Evaluating the Extent of the Satisfaction of Citizens of Tehran with Services and the Staff of Tehran Municipality. IUESA. 2014; 2 (5) :103-117
URL: http://iueam.ir/article-1-61-fa.html
جعفرنژاد هتکه‌لویی محمدباقر، اسلامی حسین، علوی‌راد عباس. سنجش میزان رضایت‌مندی شهروندان تهرانی از خدمات و کارکنان شهرداری تهران. فصلنامه علمی-پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری. 1392; 2 (5) :103-117

URL: http://iueam.ir/article-1-61-fa.html


1- کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی گرایش استراتژیک گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات یزد، یزد، ایران
2- استادیار گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات یزد، یزد، ایران
3- استادیار گروه اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ابرکوه، ابرکوه، یزد، ایران
چکیده:   (6224 مشاهده)

رضایت مشتری، میزان مطلوبیتی است که مشتری به دلیل خصوصیات مختلف محصول یا خدمات، کسب می‌کند و موجب وفاداری مشتریان می‌گردد و در نتیجه، افزایش شهرت، اعتبار و سودآوری را به دنبال دارد. در ‌این تحقیق که هدف اصلی آن بررسی میزان رضایت‌مندی شهروندان تهرانی از خدمات و کارکنان شهرداری تهران می‌باشد، سعی گردیده با بهره‌گیری از ادبیات موجود در حوزه رضایت مشتریان، میزان رضایت شهروندان تهرانی، مورد سنجش قرار‌ گیرد. اطلاعات مورد نیاز برای انجام این پژوهش، از دو روش کتابخانه‌ای و میدانی جمع‌آوری شده‌اند. جامعه آماری در این پژوهش، شهروندان تهرانی که از خدمات شهرداری به نوعی استفاده می‌کنند، می‌باشد. با توجه به جامعه آماری، روش نمونه‌گیری در این پژوهش، روش تصادفی خوشه‌ای است. با استفاده از فرمول کوکران، تعداد نمونه آماری، 384 نفر انتخاب گردیده است. پس از جمع‌آوری داده‌های مربوط به پرسشنامه پژوهش، اطلاعات، در نرم‌افزار تحلیل آماری SPSS پردازش‌شده و سپس، عملیات تجزیه و تحلیل، صورت گرفته است. برای توصیف داده‌های به‌دست آمده از پرسشنامه، از شاخصه‌های آمار توصیفی از قبیل: فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار و در بخش آمار استنباطی نیز برای تجزیه و تحلیل سؤالات و فرضیه‌های پژوهش، از آزمون‌های t تک گروهی، آزمون رتبه‌بندی فریدمن، t گروه‌های مستقل و آزمون تحلیل واریانس چند متغیره، استفاده شده است. یافته‌ها در این پژوهش نشان می‌دهند که میزان رضایت کلی شهروندان از خدمات و کارکنان شهرداری در شهر تهران، بالاتر از حد متوسط می‌باشد. 

متن کامل [PDF 556 kb]   (1574 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۲/۹/۲۵ | پذیرش: ۱۳۹۲/۱۱/۳۰ | انتشار: ۱۳۹۲/۱۲/۲۹

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

نظرات کاربران
نظر ارسال شده توسط نام یا پست الکترونیک در تاریخ ۱۳۹۴/۷/۱۹
masoumeh193@gmail.com

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه علمی-پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری می باشد.

استفاده از مطالب ارایه شده در این پایگاه با ذکر منبع آزاد می باشد.

© 2018 All Rights Reserved | Journal of Urban Economics and Management

Designed & Developed by : Yektaweb