دوره 5، شماره 17 - ( زمستان 1395 )                   جلد 5 شماره 17 صفحات 12-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی کیش، کیش، ایران ، gho@ginovera.com
چکیده:   (8183 مشاهده)

طی چند دهه اخیر، رقابت به ویژه در حوزه شرکت‌ها و سازمان‌های خدماتی، به شدت افزایش یافته است. مسئولیت اجتماعی سازمان، عامل اساسی در بقای هر سازمان یا شرکتی است که در سال‎های اخیر نیز به آن توجه ویژه‎ای شده است. هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر فعالیتهای مسئولیت اجتماعی بانک شهر بر عملکرد آن با توجه به نقش رضایت مشتریان و شهرت سازمان میباشد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ روش، توصیفی- همبستگی است. 400 نفر به روش نمونهگیری در دسترس از بین مشتریان بانک شهر در شهر تهران به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. برای آزمون فرضیه‌ها و بررسی روابط بین عناصر مدل، از نرم‌افزار Lisrel8.8 استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان دادند که مسئولیت اجتماعی سازمان بر عملکرد سازمان تأثیر دارد. همچنین رضایت مشتریان و شهرت سازمان به عنوان متغیرهای میانجی تأثیرگذار هستند.

متن کامل [PDF 695 kb]   (4146 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/8/22 | پذیرش: 1395/11/19 | انتشار: 1395/12/23 | انتشار الکترونیک: 1395/12/23

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.