دوره 2، شماره 5 - ( زمستان 1392 )                   جلد 2 شماره 5 صفحات 29-38 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mohammadpour Zarandi H, Danesh Jafari D, Mozaffari G, Tabatabaei Mozdabadi S M. The Effect of Evaluation Levels on Improving the Quality of Training Courses by Tehran Municipality with an Approach to Promoting Economic Function. IUESA. 2014; 2 (5) :29-38
URL: http://iueam.ir/article-1-56-fa.html
محمدپور زرندی حسین، دانش‌جعفری داود، مظفری گشتاسب، طباطبایی مزدآبادی سید محسن. تأثیر سطوح ارزیابی بر بهبود کیفیت دوره‌های آموزشی شهرداری تهران با رویکرد ارتقای عملکرد اقتصادی. فصلنامه علمی-پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری. 1392; 2 (5) :29-38

URL: http://iueam.ir/article-1-56-fa.html


1- دانشگاه علم و فرهنگ و رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران
2- دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
3- دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
چکیده:   (5939 مشاهده)

برگزاری دوره‌های آموزشی در هر سازمانی، از جمله مسائل مهم مرتبط با سرمایه انسانی است که بر ابعاد مختلف عملکرد؛ از جمله عملکرد اقتصادی، تأثیرگذار می‌باشد. نظام آموزش هر سازمان نیاز به بازخورد و بررسی دارد تا نواقص آن برطرف گردد و بهره‌وری دوره‌های برگزار شده بالاتر رفته و توجیه و صرفه اقتصادی داشته باشد. در این راستا ارزیابی دوره‌های آموزشی می‌تواند کمک شایانی نماید. هدف از این تحقیق، بررسی تأثیر سطوح ارزیابی بر بهبود کیفیت دوره‌های آموزشی برگزار شده برای کارشناسان مالی شهرداری تهران می‌باشد. جامعه آماری این تحقیق را کلیه کارشناسان مالی شهرداری تهران تشکیل می‌دهند که تعداد 143 نفر به عنوان حجم نمونه و به صورت تصادفی انتخاب شده‌اند. ابزار گردآوری اطلاعات در این تحقیق، پرسشنامه می‌باشد که با استفاده از روش‌های استاندارد، پایایی و روایی آن، مورد تأیید قرار گرفته است. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون T-student و برای رتبه‌بندی، از آزمون فریدمن استفاده شده است. نهایتاً مشخص گردید هر پنج سطح ارزیابی آموزش بر روی بهبود کیفیت دوره‌های آموزشی، اثرگذار می‌باشد. همچنین نتایج به دست آمده از آزمون فریدمن نشان داده‌اند که سه سطح ارزیابی تغییرات رفتاری در شغل، شناسایی نتایج کلیدی آموزش و محاسبه بازگشت سرمایه (ROI)، اولویت اول تا سوم را به خود اختصاص می‌دهند؛ به عبارتی، نتایج به دست آمده از این سه نوع ارزیابی، بیانگر تأثیر بیشتر دوره‌های آموزشی برگزار شده می‌باشد.

متن کامل [PDF 621 kb]   (786 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۲/۹/۶ | پذیرش: ۱۳۹۲/۱۱/۲۰ | انتشار: ۱۳۹۲/۱۲/۲۹

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه علمی-پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری می باشد.

استفاده از مطالب ارایه شده در این پایگاه با ذکر منبع آزاد می باشد.

© 2018 All Rights Reserved | Journal of Urban Economics and Management