دوره 4، شماره 16 - ( پاییز 1395 )                   جلد 4 شماره 16 صفحات 1-18 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Taghavifard M T, Khatami Firoozabadi S M A, Sajjadi S K. Increasing Citizens’ Satisfaction from Bank Shahr ATMs and Reducing Bank’s Economic Costs by Applying Simulation Model of Inventory Control. IUESA. 2016; 4 (16) :1-18
URL: http://iueam.ir/article-1-542-fa.html
تقوی‌فرد محمدتقی، خاتمی فیروزآبادی سید محمدعلی، سجادی سید خلیل‌الله. افزایش میزان رضایت شهروندان از دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ شهر و کاهش هزینه‌های اقصادی بانک با به‌کارگیری مدل کنترل موجودی شبیه‌سازی شده. فصلنامه علمی-پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری. 1395; 4 (16) :1-18

URL: http://iueam.ir/article-1-542-fa.html


1- دانشیار مدیریت صنعتی دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
2- دانشیار مدیریت صنعتی دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران ، smakhf@hotmail.com
3- دانشجوی دکتری مدیریت- تحقیق در عملیات دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
چکیده:   (3188 مشاهده)

یکی از مهم‌ترین شاخص‌های رضایت شهروندی در کلان‌شهرها، فراهم کردن ابزارهای کارآمد بانکی در سطح شهر می‌باشد. در این مقاله، افزایش میزان رضایت شهروندی از دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ شهر با استفاده از پرسشنامه و توزیع آن بین 200 شهروندی که از خدمات این دستگاه‌ها استفاده کرده‌اند، قبل و بعد از اجرایی کردن سیاست کنترل موجودی وجه نقد دستگاه‌ها، بررسی شده است. این مقاله با ارائه مدل حداقل کردن مجموع هزینه‌های خواب پول و فرصت از دست‌ رفته برای دستگاه‌های خودپرداز بانک، به بررسی تفاوت بین رضایت‌مندی مشتریان و فعال بودن خودپردازها پرداخته است. برای شبیه‌سازی رفتار مصرفی دستگاه‌های خودپرداز، نرم‎افزار Arena به کار رفته است. نتایج نشان دادند که این مدل قادر است نقطه سفارش مجدد، میزان سفارش پول و ترکیب انواع اسکناس را تا سقف موردنظر برای هر یک از دستگاه‎های خودپرداز بانک ارائه کند. از مهم‌ترین یافته‌های این تحقیق می‌توان به شناسایی عوامل مؤثر بر سطح رضایت‌مندی شهروندان از دستگاه‌های خودپرداز و همچنین مدلی جهت بهینه‌سازی هزینه‌های مشتری ازدست‌رفته و مازاد پول در این دستگاه‌ها اشاره کرد که به کمک این مدل، میزان رضایت‌مندی، افزایش یافته است. نتیجه نهایی آنکه با به‎کارگیری و شبیه‌سازی این مدل، میزان سطح رضایتمندی شهروندان از خدمات با 25 درصد رشد به سطح 80 درصد رسید و در نهایت، هزینه کل روزانه هر دستگاه با کاهش 185900 تومانی برای هر دستگاه خودپرداز به روزانه 114700تومان، تقلیل یافت.

متن کامل [PDF 1061 kb]   (1131 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۵/۳/۱۹ | پذیرش: ۱۳۹۵/۵/۲۷ | انتشار: ۱۳۹۵/۹/۳۰

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه علمی-پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری می باشد.

استفاده از مطالب ارایه شده در این پایگاه با ذکر منبع آزاد می باشد.

© 2018 All Rights Reserved | Journal of Urban Economics and Management

Designed & Developed by : Yektaweb