دوره 1، شماره 2 - ( بهار 1392 )                   جلد 1 شماره 2 صفحات 13-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه علم و فرهنگ و رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران
2- نایب رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران
چکیده:   (15652 مشاهده)
موضوع خودارزیابی در سال‌های اخیر به عنوان یکی از تکنیک‌های بهبود مستمر کلیه فرایندهای سازمان به شمار می‌رود. طراحی مناسب و اجرای دقیق نظام خودارزیابی در سازمان به مدیریت این امکان را می‌دهد تا به جای اینکه با تکیه بر ذهنیات و حدسیات گمان کند، براساس واقعیات تصمیم‌گیری نماید. از این‌رو در این پژوهش به تدوین مدل خودارزیابی اثربخش برای سازمان‌های بزرگ پرداخته شده است. جامعه آماری این تحقیق را تمامی مدیران، ممیزان داخلی و افراد خبره شهرداری‌های تهران تشکیل می‌دهند که از بین آنان تعداد هفتاد نفر به صورت تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شده‌اند. برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شده که بر اساس روش تحلیل محتوا روایی و روش آلفای کرونباخ پایایی آن مورد تأیید قرار گرفت. برای آزمون فرضیات از آزمون همبستگی اسپیرمن استفاده شده است. نتایج حاصله نشان می‌دهد که مدل پیشنهادی خودارزیابی با یک آموزش صحیح می‌تواند اثربخشی لازم را داشته باشد.
متن کامل [PDF 1345 kb]   (4742 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1392/1/7 | پذیرش: 1392/3/23 | انتشار: 1392/3/31 | انتشار الکترونیک: 1392/3/31

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.