دوره 3، شماره 11 - ( تابستان 1394 )                   جلد 3 شماره 11 صفحات 137-152 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Nemati M, Akbarzadeh Safavi M, Zangiyan S, Mousavi Amiri T. Designing Interactive Model of Perceived Security and Citizen Trust and Their Impacts on the Acceptance of Internet Banking (The Case of Khoy City). IUESA. 2015; 3 (11) :137-152
URL: http://iueam.ir/article-1-201-fa.html
نعمتی محمد علی، اکبرزاده صفوئی مرتضی، زنگیان سمیه، موسوی امیری طیبه. طراحی مدل تعاملی امنیت ادراک‌شده و اعتماد شهروندی و تأثیر آنها بر پذیرش بانکداری اینترنتی (مورد مطالعه: شهرستان خوی). فصلنامه علمی-پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری. 1394; 3 (11) :137-152

URL: http://iueam.ir/article-1-201-fa.html


1- استادیار، گروه مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
2- کارشناسی‌ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
3- دانشجوی دکتری مدیریت- بازاریابی بین‌الملل، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
4- دانشجوی دکتری مدیریت آموزش عالی دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
چکیده:   (3905 مشاهده)

 امروزه فراگیری استفاده از اینترنت در شهرهای بزرگ، زمینه‌ساز فرصتی است تا مؤسسات مالی و بانک‌ها در یک محیط پرتلاطم رقابتی، از آن به نفع خود بهره جویند. در این راستا، تحقیق حاضر به بررسی نقش هم‌‌زمان امنیت ادراک‌شده، اعتماد و رضایت شهروندان، بر پذیرش خدمات بانکداری اینترنتی می‌پردازد. جامعه آماری تحقیق حاضر، شهروندان مشتری بانک ملی در شهرستان خوی می‌باشد. با استفاده از فرمول کوکران، تعداد 392 نفر به‌صورت نمونه‌گیری خوشه‌ای تک‌مرحله‌ای انتخاب شدند. به‌منظور سنجش روایی پرسشنامه تحقیق، از تحلیل عاملی تأییدی مرتبه اول و دوم و برای تعیین پایایی، از آلفای کرونباخ استفاده شد. فرضیات پژوهش به کمک بخش ساختاری مدل معادلات ساختاری؛ یعنی تحلیل مسیر، بررسی شدند. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان داد که امنیت ادراک‌شده، هم به‌طور مستقیم و هم از طریق جلب اعتماد و رضایت شهروندان، تأثیر مثبت و معناداری بر پذیرش بانکداری اینترنتی از جانب شهروندان دارد. 

متن کامل [PDF 567 kb]   (907 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۳/۹/۱۰ | پذیرش: ۱۳۹۴/۱/۲۹ | انتشار: ۱۳۹۴/۶/۳۱

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه علمی-پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری می باشد.

استفاده از مطالب ارایه شده در این پایگاه با ذکر منبع آزاد می باشد.

© 2018 All Rights Reserved | Journal of Urban Economics and Management