دوره 7، شماره 28 - ( پاییز 1398 )                   جلد 7 شماره 28 صفحات 80-61 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

صادقیان مونا، حیدرزاده کامبیز، منصوریان یزدان، خون سیاوش محسن. تبیین پدیدارشناختی عوامل مؤثر بر افزایش تمایل مشتریان به بازدید مجدد از مراکز خرید در شهرها: با رویکرد پژوهش ترکیبی. فصلنامه علمی-پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری. 1398; 7 (28) :61-80

URL: http://iueam.ir/article-1-1304-fa.html


1- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
2- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران ، kambizheidarzadeh@yahoo.com
3- دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
4- دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
چکیده:   (2718 مشاهده)
از معضلات عمده مدیران سازمان‌ها و سرمایه‌گذاران در صنعت ساخت‌وساز مراکز خرید چندمنظوره، افزایش سودآوری خود و برندهای بینالمللی موجود در مراکز خرید است. هدف از این تحقیق، شناسایی و بررسی عوامل مؤثر بر افزایش سودآوری سرمایه‌گذاری سازمان‌ها و برندهای خرده‌فروشی و تمایل مشتریان به بازدید مجدد مشتریان و ارائه مقیاس سنجش متغیر بازدید مجدد، از مراکز خرید چندمنظوره است. با اجرای روش پژوهش ترکیبی که در مطالعه اول با رویکرد پدیدارشناسی به کشف تجربه زیسته مشتریان دارای بازدیدهای زیاد از مراکز خرید چندمنظوره صورت گرفت که مشارکت‌کنندگان شامل ۱۸ مشتری و با ابزار مصاحبه عمیق و با بهره‌گیری از پروتکل و بر اساس روش نمونه‌گیری هدفمند چندگانه به صورت گلوله برفی، مصاحبه شدند و در مطالعه دوم با روش کمی- توصیفی به تولید و ارائه مدل سنجش بازدید مجدد از مراکز خرید چندمنظوره اقدام شد. یافته‌ها نشان می‌دهند که کاهش مالیات بر ارزشافزوده در فروشگاه‌های مراکز خرید، از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر بازدیدهای مجدد مشتریان از مراکزخرید چندمنظوره ایرانی است که بر کاهش قیمت‌ها مؤثر است و نهایتاً کاهش قیمت‌ها، افزایش بازدیدهای بازدیدکنندگان و قدرت خرید مشتریان را به همراه دارد و بر افزایش سودآوری سرمایه‌گذاران سازمانی، از طریق افزایش بازدید مجدد مشتریان، مؤثر است. همچنین در مطالعه، دوم مشخص شد بالاترین رابطه با بازدید مجدد از مراکز خرید چندمنظوره را مؤلفه‌های ویژگیها، تصویر ذهنی و ارزش ادراک شده مراکز خرید چندمنظوره درون‌شهری دارند.
متن کامل [PDF 676 kb]   (947 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1397/12/17 | پذیرش: 1398/3/25 | انتشار: 1398/9/25 | انتشار الکترونیک: 1398/9/25

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

این فصل نامه دارای درجه علمی - پژوهشی مصوب به شماره مجوز ۳/۵۷۸۸۱۰  از وزارت علوم ،تحقیقات فناوری است .
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه علمی اقتصاد و مدیریت شهری می باشد.

استفاده از مطالب ارایه شده در این پایگاه با ذکر منبع آزاد می باشد.