[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره نشريه آخرين شماره تمام شماره‌ها جستجو ثبت نام ارسال مقاله تماس با ما نسخه موبایل ::
:: دوره 5، شماره 17 - ( زمستان 1395 ) ::
جلد 5 شماره 17 صفحات 1-12 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی ساختار عاملی مسئولیت اجتماعی، رضایت مشتری، شهرت سازمانی و عملکرد در بنگاه‎های اقتصادی (مطالعه موردی: بانک شهر)
عبداله نعامی1، اسداله غلامپور *2
1- استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران
2- دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی- مدیریت بازاریابی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی کیش، کیش، ایران
چکیده:   (876 مشاهده)

طی چند دهه اخیر، رقابت به ویژه در حوزه شرکت‌ها و سازمان‌های خدماتی، به شدت افزایش یافته است. مسئولیت اجتماعی سازمان، عامل اساسی در بقای هر سازمان یا شرکتی است که در سال‎های اخیر نیز به آن توجه ویژه‎ای شده است. هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر فعالیتهای مسئولیت اجتماعی بانک شهر بر عملکرد آن با توجه به نقش رضایت مشتریان و شهرت سازمان میباشد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ روش، توصیفی- همبستگی است. 400 نفر به روش نمونهگیری در دسترس از بین مشتریان بانک شهر در شهر تهران به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. برای آزمون فرضیه‌ها و بررسی روابط بین عناصر مدل، از نرم‌افزار Lisrel8.8 استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان دادند که مسئولیت اجتماعی سازمان بر عملکرد سازمان تأثیر دارد. همچنین رضایت مشتریان و شهرت سازمان به عنوان متغیرهای میانجی تأثیرگذار هستند.

واژه‌های کلیدی: مسئولیت اجتماعی سازمان، رضایت مشتریان، شهرت سازمان، عملکرد سازمان، بانک شهر
متن کامل [PDF 695 kb]   (406 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۵/۸/۲۲ | پذیرش: ۱۳۹۵/۱۱/۱۹ | انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
* نشانی نویسنده مسئول: gho@ginovera.com
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Na’ami A, Gholampoor A. Investigating Factor Structure of Social Responsibility, Customer Satisfaction, Organizational Reputation and Performance in Enterprises (Case study: Bank Shahr). IUEAM. 2017; 5 (17) :1-12
URL: http://iueam.ir/article-1-607-fa.html
نعامی عبداله، غلامپور اسداله. بررسی ساختار عاملی مسئولیت اجتماعی، رضایت مشتری، شهرت سازمانی و عملکرد در بنگاه‎های اقتصادی (مطالعه موردی: بانک شهر). فصلنامه علمی-پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری. 1395; 5 (17) :1-12

URL: http://iueam.ir/article-1-607-fa.html

دوره 5، شماره 17 - ( زمستان 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی-پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری Journal of Urban Economics and Management
Persian site map - English site map - Created in 0.048 seconds with 787 queries by yektaweb 3430